Beautiful Friends

Saturday, June 10, 2017

Kesayangan ku..

Ello all..

Hobby (or in my case.. hobbies) are some of many things that keeps me moving. Kalau dulu.. hobi ni jadi teman tempat menyandarkan kebosanan.. at last hobi yang satu ni jadi salah satu cabang untuk menambah teman dari serata ceruk negara di dunia plus tempat untuk menambah ilmu jugak. Manakan tidak.. banyak tempat yang selama ini Ibu tak pernah ketahui akan kewujudannya.. tak pasal-pasal Ibu terpaksa tanya dengan Cik Gugel.. merisik dengan Tok Wi.

Tapi sebenar asal cerita.. Cik Asben yang rekomen agar Ibu get a specific hobby to overcome my boredom. Maklum sahaja jika sebelum sampai ke Tanah Pasir Berdengung.. Ibu memang jenis yang tak duduk diam.. tapi bila dah sampai ke sana.. dengan tanda kawan.. dengan keluarga pun jauh.. dengan itu ini pun banyak yang tak tahu.. I need something to keep me active. 

Tapi semenjak kami pulang ke Tanah Melayu hampir dua tahun yang lepas.. semua 'anak angkat' Ibu ini hanya mampu duduk berasak-asak di dalam kotak yang Ibu seal and tanda agar tidak hilang.. atau mudah untuk di 'tayang-tayang' semula.

Namun apakan daya.. lantaran dari kekangan masa serta kesibukan menguruskan 'hal' yang bermacam-macam.. terpaksa hajat hati ditunda.. ditangguhkan.

Dalam hati terdetik jugak.. nanti kalau Ibu dah tuaaaa sangat.. apa nak dibuat dengan koleksi fridge magnets (fm) yang rasa nye beratus keping tu. Silap-silap 'dijual' jugak rasa nye.

Nota ;
Dulu anak-anak ada jugak yang berminat dengan hobi mengumpul fm ni tapi bila dah balik ke sini.. al-maklum sahaja laa..



And hari ini.. rasa nye ibu flash-back serba sedikit koleksi yang ada. Or jika ada yang berminat nak intai-intai boleh sahaja ziarah ke ;


Ilal liqa'..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...