Beautiful Friends

Monday, December 2, 2013

Hari Keluarga MAK 2013

Assalamualaikum all,

Alhamdulillah..
Selesai sudah. Walaupun ada pertukaran lokasi pada saat-saat akhir (akibat dari banjir) agenda yang dirancangkan dua minggu sebelum tarikh sebenar berjaya dilaksanakan.

Mujur jugak sebab kami dapat Boss yang disiplin and rajin hatta anak-anak buah secara tidak langsung "ter-badi" jugaklah with the same attitute. Kalau dah "kepala" pun rajin.. anak buah nak buat peil pun segan la jugak.

Mulanya ramai jugak yang seperti tidak dapat hadir atau 50/50. Namun, last minute.. ramai jugak yang dapat menghadirkan diri bersama keluarga. Really appreciate the efforts guys. Well.. Ibu tak malu la nak kata kat sini.. MAK ni seperti dipinggirkan atau dianaktirikan dek kumpulan Melayu Malaysian di sini. Mujur saja MAK dapat sokongan yang tak berbelah bahagi dari Kedutaan Besar Malaysia di sini. Otherwise, susah jugak nak bergerak.

Well, tak ada nak paksa-paksa.. tak ada nak politik.. sesiapa yang rasa nak join.. tafadhal. Our objective for this main event is very simple. Nak semua orang happy.. especially the kids.

As usual, Cik Asben.. dilantik sebagai paparazzi bertugas. Ibu pulak dalam masa yang sama kena outsource jugak sumber dari kawan-kawan yang lain. Mana nak sempat cover semua kan. And at last.. balik rumah tengok ada dalam 1,300 shots yang kami nak kena pilih and later edit. Jadi zomzie la Ibu lepas tu..

Jom kita layan gambar.. excited ni.. well at least.. Ibu laa..



Yang santai-santai.. sebelum majlis bermula..

4-legged legs

 Back neck

Bola atas botol

Fishing bottles

Chopsticks race

Giant slippers

Hulla-hoop ball

Mengisi air dalam botol

Mengupas kulit epal terpanjang




Grand relay

Penyampaian hadiah.. cukuplah tayang-tayang yang ni saja..

Estimated majlis tamat sebelum masuk waktu maghrib. Sekarang ni pun maghrib dah awal (dalam jam 4.45pm) so kena buat everything accordingly. Otherwise bergelap dan sejuk pulak nanti. Hari keluarga ni kami buat di kawasan pantai, so takut nanti bila dah bersejuk/berangin sangat.. anak-anak pulak yang ada masalah nanti.

Anyhow, overall semua happy and perut pun kenyang. Adatlah.. bila dah dok tepi pantai.. feeling-feeling macam pi picnic jugak kan. Dengan pot-luck dari kaum Ibu serta sponsorship dari "anonymous" serta makanan yang ditempah khas untuk acara ini (selera Melayu).. alhamdulillah. Rezeki untuk semua. Siap boleh tapau lagi..

Akhir qalam.. terlebih terkurang.. terlebih gurau.. terkurang layan.. mintak halal ya..

Ilal'liqa..

2 comments:

  1. Yang penting objektif tercapai. Semua orang happy kan.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..
    Kut penat badan.. otak & segala.. rasa berbaloi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...