Beautiful Friends

Saturday, July 4, 2015

Cari kasih Allah..

Orang tu suka kita..
Orang ni tak suka kita..
And being human.. itu normal..
Jangan pusing.. jangan runsing..
Berlapang dadalah sahaja..

Jika kita rasa kita dah buat yang terbaik.. langkah yang seterusnya.. berdoalah pada DIA.

Begitu jugak dalam mengendalikan sesuatu majlis. Bukan senang untuk menggembirakan semua pihak. Sumbeng sana.. rongak sini.. itu adat.

Bahkan majlis yang siap guna Penasihat Majlis pun belum tentu boleh dapat A+++++. Sure ada sok sana.. sek sini.. tadah jer la telinga.

Tapi majlis iftar kami malam tadi.. cukup istimewa. Alhamdulillah.. tidak ada yang lari maksud. Sikit sama sikit dan akhirnya jadi penuh satu meja makan. Begitulah indahnya budaya Melayu.. sentiasa sama-sama ingin meringankan kesusahan orang lain.

In short.. budaya gotong royong yang menjadi amalan kita turut terlihat dalam majlis iftar malam tadi.

Jamuan iftar yang ringkas sebelum makan malam..


Kita yang bertugas..



 Santai.. semua relax sebab perut dah kenyang..

Tapau.. selamat sahur nanti tak perlu nak masak lagi..

Sebahagian dari kami..

Ambik sahaja iktibar dari majlis seperti ini peluang untuk merapatkan siratulrahim.. bertanya khabar pada mereka yang lama dah tak berjumpa.

Insya'Allah.. semuanya selamat dunia akhirat.

2 comments:

  1. Selamat berposa yang...x
    tak lambat kan?

    ReplyDelete
  2. T.kasih MP.
    Dengan you.. never too late..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...