Beautiful Friends

Wednesday, October 19, 2016

Sotong bakar cicah air asam.. penawar orang sakit..

Assalamualaikum..
Hi all..

Musim orang tak berapa sihat agak nye. Sana sini dengar orang batuk la.. cerita pi klinik la.. selsema la. Me.. pun tak terkecuali. Sekali datang.. combo pack ya'ni batuk.. demam and selsema. Cuma kali ni memang kita tumbang. Sehari jugak kita tak jenguk warong tu ari. Dah jadi macam tu.. Cik Asben ambik alih jadi cashier.

Cuma yang tak best tu.. balik jer dia dari warong.. ada la huk hek.. huk hek cerita ceriti yang kita dengar. Yang itu nak mintak naik gaji (walhal cuma tolong bungkus nasi lemak je - 4 jam). Yang lagi sorang tu sempat ngelat pi merayap kat pasar.. tapi kita nak peringat la ke Cik Kak tu.. la ni banyak operasi pemutihan. Kut takmo banyak dakwa dakwi dengan yang 'berkhidmat'.. jangan la banyak buat ragam.

Adat la tu kan.. nama pun manusia..

Anyway.. bila dah 'recovering' ni.. mula la segala macam benda rasa nak makan. And yang baru dapat kita sampaikan hajat.. sotong bakar cicah kuah air asam.

Sotong bakar atas frying pan.. air asam.. resepi nye pulak kita gugel dari segala jenis resepi yang banyak dikongsikan di alam maya ni.




P/s; Jangan disusahkan.. kita buat dia kan kan..
 

1 comment:

  1. Bru lpas mkn. So xde lh trliur sgt huhu
    Esok lh ppagi cari sutun

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...