Beautiful Friends

Wednesday, September 11, 2013

Edisi jalan raya..

Hi all,

Kali ni Ibu nak cerita pasal edisi jalan-jalan raya pulak. Balik sekali setahun.. memang ramai sebenarnya yang "masuk list". Ini termasuklah kawan sekolah, kawan yang dulu sama bekerja, kawan-kawan yang sama hobi (ini kita cerita dalam entri lain ya), kawan-kawan Kuwait yang dah pulang ke Tanah Malaya (for good).. and the list goes on.. and on.. and on..

Kawan-kawan yang sama-sama di Kuwait jugak jika ada kesempatan perlu jugak diziarah. Memang ada la jugak "mulut-mulut sumbang-sumbeng" yang kata.. "alahhh.. buat apa nak jumpa geng sama Kuwait.. nanti jumpa kat sana jugak". Well.. that is their words against mine.

Pada Ibu, adat orang merantau, jauh dari kelompok keluarga.. maka mereka inilah yang jadi pengganti kakak mahupun abang pada kita. Sakit pening siapa lagi kita nak mengadu unless.. pada DIA ORANG ni jugak la kan.

Get my point???

Again.. terpulanglah.

Seperti biasa, Ibu tak berani nak buat perancangan yang "terlalu detail". Takut nanti ada yang terkucil. Plan terjah biasa berlaku.. and when it happen..  sure nak kena fikir alasan "nak menjawab". So, let it flow accordingly. Jangan susah-susah.. mana-mana yang sempat.. mana-mana yang larat.. mana-mana yang masuk dalam laluan.. insya'Allah.



















Itu pun ada jugak yang tak sempat nak diziarah. Adatlah, bila dah sesekali berjumpa tu.. memang tak dan nak kata jumpa "sejam jer". Sure ada yang terlajak. Tak cukup macam tu, ada masa sampai terpaksa menjenguk selewat 10.00 malam. Ya ampunnnn.. nak buat macam mana. Masa pun terhad..

Tang bab makan, alhamdulillah.. murah betul rezeki kami. Kalau masa Ramadhan Ibu boleh turun 3 kg, tapi during Syawal tak pelik kalau boleh naik double. Tapi mujur, disebabkan dengan kaedah "pemakanan berhemah" (konon), bolehlah Ibu control sikit jarum weight scale tu dari laju lajak ke sebelah kanan.

Dengan faktor umur yang dah masuk 4series ni, kena extra berjaga-jaga la kan. Nak kira memang semua nak makan, semua nak rasa. Tapi bila difikir "penyakit".. kena berhemah la sikit. Furthermore.. rugi babe. Nanti tak muat pulak baju raya.

Btw, dah ada yang bertanya.. Kak Long masak apo ari ni??

Answer..


5 comments:

  1. menyambung silaturrahim salah satu punca murah rezki ;)

    ReplyDelete
  2. Mila,
    Gambar yang hat last tu mmg "mantap".
    Tanggung je la bau toilet lepas ni..


    Irfa,
    Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. sambal tumis udang petai...ooooh terliur...

    ziarah menziarahi tu kan amalan mulia...

    ReplyDelete
  4. NP,
    Sementara masih ada yg sudi menerima kunjungan kami..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...