Beautiful Friends

Monday, April 25, 2016

Dunia biar di mata.. di hati jangan..

Sincerely..

There are things I wished not to remember and kenangan di SMKA *#@& seboleh-bolehnya mahu sahaja Ibu erased dari kotak memori jika mampu. Otherwise jika diberi peluang untuk kembali ke masa 'tersebut' mungkin boleh Ibu katakan.. I shall make new history.. new memories. But no can do.. redhalah dengan apa yang telah terjadi.. telah termaktub.

And kini apabila Ibu kembali ke Tanah Malaya.. tak dapat lari.. kepulangan Ibu dapat dihidu oleh 'some of them'. Bangkai gajah masakan dapat ditutup dengan nyiru..

Albeit of so many things I tried to avoid.. it seems that it was not so bad after all. Most of them have already 'move on'. Tapi tak dapat lari masih ada jugak yang masih seperti dulu. Yang pernah 'buli' Ibu di sekolah dulu pun.. mungkin dah tak ingat lagi kut or as I said.. they have move on.. requested me as friend via fb or any other media. Some of them.. I accepted into my circle of friends. Biarlah Allah sahaja yang menentukan keikhlasan diri dan hati masing-masing.

But.. mana-mana yang kritikal sangat tu.. harap maklum sahaja la ya.

Bear in mind.. Ibu seikhlasnya telah lama memaafkan namun untuk melupakan..

And just so recent.. alhamdulillah.. cukup sudah 44 tahun Ibu menumpang hidup atas bumi Allah ini. Dengan kesihatan yang baik tho at times adalah jugak huk sana huk sini.. family yang 'normal'.. we're not living in fairy tales babe.. tipulah kalau semuanya indah belaka. Rezeki pulak.. alhamdulillah..cukup makan.. cukup pakai. Pada Ibu.. what more should I ask.. rather than kesinambungan yang baik-baik sahaja untuk keluarga kami.. anak-anak Ibu.

Cuma unlike so many years before.. tahun ini terpaksa Ibu raikan hari lahir tanpa Cik Asben di sisi. Insya'Allah.. years to come.. its gonna be as it was before..

So.. feeling nak celebrate tu memang tak ada la.. yang sebetulnya selama ni pun tak pernah pun kami celebrate birthday Ibu.. it was never in my practised. Kalau ada pun sekadar makan bersama yang tak rasa macam celebrate birthday pun.. entah laa. It was just never in my vocabulary. To me.. setiap rezeki itu ada keberkatannya.. as long as we're together.. alhamdulillah.

A gift from a sweet friend.. tabarak Allahu fiki..

P/s;
Kalau ada yang nak muntah hijau.. meluat baca entry kali ni.. make sure you're not fasting today.

Assalamualaikum. 

7 comments:

  1. acik percaya tak de yang nak muntah hijo sham..setipa dari kita ada kenangan..yang ada masanya kenangan itu tidak boleh dilupakan walaupun telah memaafkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham dah mengalami Achik.
      Ada org tak suka bila ada org skima tunjuk baik.
      - dugaan 'hati'

      Delete
  2. Selamat hari lahir Sham, semuga sentiasa berjaya dan bahagia disamping keluarga.

    yg lama2 tu, lets bygones be bygones, kita amik yang baik2 saja ya...

    ReplyDelete
  3. Happy Belated Birthday Kak Sham. Semoga segala doa akak termakbul. Amiin.

    Rasanya I did experienced the same, walaupun sekadar dua minggu disitu. Rasanya same school. And yes, my sekolah menengah was the worst experience so far. But yes, we move on...

    ReplyDelete
  4. Ameenn.. allahumma amenn..
    - pengalaman at times too mendewasakan kita.

    ReplyDelete
  5. Happy Belated Birthday Ibu Sham.. Moga panjang umur dan dimurahkan rezeki amin...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...