Beautiful Friends

Monday, May 6, 2013

Jangan tensi-tensi..

Assalamualaikum all,

Selesai sudah satu cerita.. or if I may say.. tengah "bercerita" ni.

Sana-sini meriah dengan cerita GE13 yang baru selesai. Ada yang tiba-tiba berkutbah ala-ala wakil rakyat, ada yang frust, ada yang sengeh senyum sokmo, ada yang tengah meroyan sampaikan "wall" fb kawan pun dia pi serang.. in short macam-macam ragam.

Tapi yang paling tak best, masih ada yang ambik jalan mudah melepaskan geram, melepaskan amarah, melepaskan segala yang terbuku di hati dengan melukan hati dan perasaan sahabat, memalukan bangsa sendiri dengan menayang video yang berunsur kekerasan, membuka aib se-Melayu dengan komen yang menggunakan bahasa yang amat sinis, yang amat pedas dan yang pasti tidak sepatutnya menjadi contoh dan teladan pada anak-anak.

Believe me when I'm saying.. I've seen it. Dengan anak beriya "berprotokol" yakni jangan buat itu, jangan cakap macam ni, tak baik tunjuk itu. Tapi bila calon pilihan kalah dalam GE13, semua terbalik. Semua lupa. Semua dah tak menjadi soal. Yang penting.. aku lepas geram.. aku lepas tension.

Tak cukup dengan ayat yang disulam dengan perasaan benci dan amarah serta dendam, diselitkan pula dengan gambar serta video untuk memantapkan pendirian.

Perlukah jadi begitu?

Me??
I have my stand.. I have my understanding and I have my own principal which I don't think I want to share it here. Memadai jika Ibu katakan.. alhamdulillah.. walaupun dalam pelbagai rintangan.. jika ada rezeki.. jika ada peluang.. kita jumpa lagi 5 tahun akan datang.
 

Status gambar tidak kena-mengena langsung dengan entri ini.. saja suka share kat sini..

And sebagai tambahan.. meh Ibu nak share gambar lauk kadar budget yang Ibu masak recently.

  
And..

3 comments:

  1. hahaa..
    meroyan sungguh tgk ic mak limah tu
    lagi tambah meroyan ikan sambal tu..

    ReplyDelete
  2. hahaha kak limah pun mengundi ek..
    adehhh

    ReplyDelete
  3. Yong & LW,
    Kecoh sgt psl pengundi hantu.. macam tu la kut "rupa" nyer..
    Ke tahun ni.. tahun bangla??

    P/s;
    Benda dh selesai.. cukup2 la tu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...