Beautiful Friends

Monday, May 27, 2013

Serupa tapi tak sama..

Assalamualaikum all,

Tiap kali masak walaupun jenis masakan yang sama, rasa tetap takkan sama. Sebab.. Ibu masak main campak-campak jer. Bukanlah campak tu "campak". Tapi.. tak ada sukatan. Bak kata orang N9, masak lobo-lobo.

So, bolehlah dibayangkan respon nyer nanti kan. Ada masa okey, ada masa ada orang akan komen "boleh laa", ada masa ada orang akan tanya "kenapa pulak lain rasa ni?".

So telinga kena buat selamber as well as hati kena banyak sabar. Especially, bila sampai ke tahap yang ketiga tu. Ramai hakim tak bertauliah dalam rumah ni.

Mungkin sebab kami enjoy "makan" so biasa nyer benda pertama yang kami discuss during meal will be.. result from Ibu's cooking.

Even kalau ada kesempatan pi jalan-jalan ke mana-mana pun, perkara pertama yang kami akan pertimbangkan.. will be bab makan.

Dengan sebab itu jugak, selama kami balik kampung nanti.. agenda penting.. memang nak mengkhatamkan wishlist "makan-makan". Harap-harap nanti semua tak ada masalah. Insya'Allah.. bi'iznillah.

Hari ni, Ibu masak asam pedas kepala ikan merah for lunch. Tunggu jer la komen dari Amsyar nanti..



3 comments:

  1. Assalam kaksham
    Tgk dari gambarnya gred A tuh kak sham wpun main campak2 jer..
    Ummu pun tak pernah ikut sukatannya jgk..main belasah2jer..heheh

    ReplyDelete
  2. lauk akak ni selalu mcm lauk kat hotel tau. psssttt anis pun mcm akak gak, 10 kali masak menu sama, 10 mcm rasa jadinya hihi

    ReplyDelete
  3. Alaikum'salam wbt Ummu & Anis,
    Tu la kan.. 10 kali masak.. 10 jenis rasa.
    Tak kisah la kan.. janji anak2 kenyang.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...