Beautiful Friends

Thursday, May 2, 2013

Souk Safat.. jom shopping raya..

Assalamualaikum all,

Tak lama lagi Ibu dan anak-anak dah nak balik Tanah Malaya. Tho' kamai akan pulang ke sana for almost 3 months, I can bet that it won't be sufficient to cover everything. Especially makan-makan dan menziarah saudara-mara dan rakan-rakan. Ini belum termasuk lagi buat itu-ini nak cover itu-ini dan mengenalkan anak-anak pada itu-ini.

Hatta, pokok manggis, pokok kelapa, zoo negara, air terjun.. semua tu termasuk dalam itinerary kami. Maklum sahaja, bukan tiap hari kami keluar. Tambah pulak Ibu ni jenis kuat memerap.

Well, so untuk itu.. kami cuba seboleh-bolehnya bersedia apa yang patut. Terutama untuk menyambut hari lebaran.

Memang kami dah terbiasa bersiap dari sini. Yakni, baju anak-anak.. apa-apa sahajalah yang sepatutnya akan kami sediakan dari sini.

Okey.. the moral of the story.. Ibu cuma nak bagi tau yang recently Ibu sempat pi terjah Souk Safat. Souk Safat ni memang terkenal dengan segala jenis kain serta barang perhiasan yang related to kaum wanita.

Jom kita tengok gambar.. then I'm sure you will understand me better.




Bahan bukti.. Kalau datang ke sini.. sebaiknya bawak cukup "persediaan".


 



 

Ini hanya sebahagian dari kedai-kedai yang terdapat di sini. Banyak lagi pilihan.. banyak lagi jenis-jenis perhiasan, banyak lagi barang-barang yang boleh dibeli dengan maksud untuk menghias pakaian wanita.


And this is one of my favorite shop. Lepas ni boleh la mula beroperasi nak jahit manik baju kurung. Itu pun kalau "terlebih rajin" la.


Later that night, Ibu cuma sempat masak ni sahaja untuk dinner. Okey la. Suka makan banyak.. tak suka makan sikit. Makan tetap makan.

3 comments:

  1. cantiknyaaa!!!! orang pompuan sure setengah hari pun tak cukup kalau pg souk mcm tuh. Saya pun suka:) Termasuklah gambar yang last sekali tuh...

    ReplyDelete
  2. kaksham ... lamanya cuti sampai 3bln. cuti sekolah summer kat sana panjang ek? sekolah kat sini cuti 2bln saja. kami balik cuti dlm 1 1/2 bln. ** jealous**

    ReplyDelete
  3. Madre,
    Kak Sham mmg jarang dtg ke sini.
    1- Sebab anak semua lelaki, dia org boring kalau mai sini.
    2- Bahaya.. sure ada yg terjebak.


    Mala,
    Ha'a.. sini cuti 3 bln. Tahun ni rata2 sekolah semua mula cuti early June until early Sept.

    Tak yah jeles la Mala. Janji kita dpt balik.. alhamdulillah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...