Beautiful Friends

Thursday, December 5, 2013

Macam bagus jer..

Assalamualaikum all,


Anak-anak baru selesai exam second-term. Tunggu debar nak pi ambik result je lagi. Pada Arif and Haazem, dia orang berdua ni selamber jer. Sikit tak ada perasaan pun. Unlike Amsyar.. tho nampak relax.. tapi Ibu tau dalam hati.. sama macam Ibu jugak. Futhermore.. 50% of the result untuk term ni akan dibawa ke final term pulak. So.. every point is crucial.

Ibu pun ada masa malas jugak. Example macam hari ni la. Malas nak menggoreng or menggulai so kita lebur segala dalam satu periuk. So, lunch today kita layan nasik air je la ya. Alhamdulillah.. kenyang jugak..

Then malam nanti insya'Allah ada exam untuk KAFA pulak. Actually kesihan jugak ke anak-anak. Pack jugak jadual dia orang ni. Ada masa rasa macam nak bermalas-malas je di rumah. Time makan.. tapau. Time tidur.. kita lajak layan tengok movie. Time mandi pagi pulak.. if can.. kita selamber je lepak dengan baju tidur.

Unfortunately.. no can do that. Semua dah siap diatur. Tiap minggu ada sahaja agenda yang dah tersedia. And biasanya, semuanya dirancangkan seminggu lebih awal so masing-masing ada ample time untuk buat preparation. Well, don't know about others but begitulah cara hidup kami di sini.

Rehat pada kami sebenarnya cuma in summer. Bila masing-masing berada di Tanah Malaya. No doubt kami akan sibuk dengan sesi menziarah the elders or at least sesi melengkapkan wishlist makan-makan but nevertheless, kami tidak terikat dengan jadual yang "bermacam-macam" seperti di sini.


Anyhow, mungkin ada yang rasa meluat plus menyampah baca kisah keluarga Ibu yang macam buget "so the bagus" one ni. Well.. itu terpulanglah pada persepsi masing-masing. We live not to please others but only Him and Him alone. Aside from that.. kami buat sahajalah apa yang termampu. Sesiapa yang rasa okey.. okey la. Yang tak okey.. ADA AKU KISAH??

4 comments:

  1. sup telur suhun ke tu Sham... mak aih kaler2 menariknya.
    bebudak ni suka cedok suhun tp ntah kenapa jarang beli pulak... mungkin sebab senang jumpa.. bila susah jumpa sibuk mencari.

    ReplyDelete
  2. Saya tak menyampah pun Kak Syam. Malah saya berterima kasih lagi sebab Kak Syam sudi berkongsi di sini. Nasi air tu, macam bubur nasi ke kak? Saya ok jer, janji ada sambal kicap tuu...Uishh..menarik sungguh.

    ReplyDelete
  3. Iye K.Tek..
    Sup suun ngan telur.
    Itu mmg dah biasa.. time susah nak dapat.. itu je la yg kita nak..
    Tapi bila sng dapat pulak.. tak ingat pun..

    ReplyDelete
  4. Ha'a Azie,
    Nasik air tu kira mcm bubur jugak la.
    Tapi biasa kalau di Kelantan.. lauk mcm2. Ntah.. akak main campak segala jer. Tak ada skima masak pun.

    P/s;
    Sambal cili kicap tu mmmg wajib ada.
    Dlm fridge mmg sebotol besar dok stand-by.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...