Beautiful Friends

Wednesday, November 6, 2013

Us..

It was one bright sunny day. Tuesday, 5th November 2013.. Kuwait cuti sempena menyambut tahun baru hijrah 1435. What else better to be done that relax and santai bersama family, rakan-rakan or bersama insan tersayang. Or maybe you have better arrangement.. whatever it is.. its up to you.

Kami.. pagi-pagi lagi sudah ada urusan ke pasar ikan Souk Sharq. Dengan harapan nak mencari ikan jaket atau apa-apa yang sewaktu dengannya yang sesuai untuk dibuat "bakar". Plus jugak untuk mencari riyash (ribs). Kami ada jemputan makan-makan selepas solat dzohor.

Beginilah rupa pintu masuk ke pasar ikan kami yang terletak di Kuwait City..
 



Alhamdulillah.. walaupun ramalan cuaca meramalkan keadaan akan menjadi sedikit mendung.. namun sampai ke malam cuaca tersangat la best.
 
Menu wise.. tuan rumah as agreed prepared mihun soto. My lady friend si Zie pulak prepared nasi lemak ikan tongkol. While us.. bawak daging, ikan and sedikit sosej untuk dibakar. Syukur.. sampai ke malam bekalan makanan lebih dari cukup sampaikan boleh tapau lagi malam tadi.
 
Cuma memandangkan hari ini, anak-anak bersekolah seperti biasa so majlis terpaksa bersurai seawal jam 9 malam. Rasanya kalau hari cuti, mau saja ada yang lajak sampai jam 10 malam.


Well, this was my last portion of nasi lemak ikan tongkol. After a massive of makan.. makan and makan lagi.. ini saja yang mampu Ibu layan. Soto dah dua round. Bab yang dibakar pun layan jugak. So dari tak merasa.. cukuplah apa yang ada dalam pinggan tu kan.
 
Nevertheless pada Ibu.. sebenarnya kalau dihidangkan roti bakar and air teh panas sekali pun.. kami tetap bersyukur and happy jugak. Cuma "bonus" pada kami dapat menjamu tekak dan selera dengan rezeki yang ada semalam.
 
Dengan keadaan kaum bapa yang sentiasa sibuk dengan kerja, anak-anak yang pening dengan exam yang hampir tiba.. mak-mak pulak yang sentiasa sibuk dengan 1001 macam urusan.. Ibu rasa peluang sebegini should not to be missed.
 
Bila lagi kita dapat gelak-gelak sambil makan-makan, bila lagi dapat bersembang dengan rakan-rakan senegara dengan topic yang common, bila lagi anak-anak dapat sesuka hati berlari ke sana-sini tanpa ayah dan ibu yang asyik memerhati. Makanya, bila dapat berkumpul sebegini.. sudah tentunya its gonna be one beautiful memorable experience.
 
Until then.. 
 
P/s;
I'm sure its gonna be more to come then..
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...