Beautiful Friends

Thursday, December 4, 2014

Salam 0-0

Assalamualaikum all..


Kuwait tengah sejuk la ni. Musim winter kan.. tapi ati ada sikit panas la pulak..

Thus sapa-sapa yang suka-suki datang ziarah mai rumah orang sambil-sambil buat onar.. cakap sindir-sindir.. let me tell you..

You're not welcome here..

Kita mungkin cuma kenal di alam maya saja.. tapi sebaiknya.. sementara Allah bagi pinjam nyawa tu.. janganlah nak menyakitkan hati sesama kawan.. sesama sahabat..

Wa tak kacau lu.. lu jangan buat hal kat sini..

Masing-masing ada "rumah" masing-masing.. terpulanglah macam mana nak menghias.. nak cerita.. nak whatever la..

In the first place.. apa la yang kita dah buat sampai orang sana nak bagi tune "sinis" tu?

Masing-masing ada kelebihan.. masing-masing ada kesukaan.. layan je la apa yang rasa elok..

Meh Ibu share sikit..

Ada betul ka??

Pada yang nak berkawan.. kita kawan je la elok-elok..

Pada sesapa yang rasa Ibu ni freaking annoying.. pi je la layan drama kat rumah orang lain. Jangan dibebankan otak tu dengan cerita-ceriti skima bagus kat rumah ni.

Mintak maaf la pada yang rasa bahasa Ibu hari ni ada sikit tuttttttt.. Tapi Ibu ni pun manusia biasa.. ada rasa "segala rasa".

Ada masa kena kasi lepas jugak.

You know what I mean la kan..

7 comments:

  1. judul artikelnya unik
    salam kenal ya :)

    ReplyDelete
  2. la ada jugak ke Sham..kita cuma kenal di alam maya..belum bertemu..kenapa ada yang buat macam tu ye Sham..
    susah kita nak memahami fikiran orang kan Sham

    ReplyDelete
  3. Salam kenal juga dari saya.

    Judul artikelnya saya pinjam dari satu iklan semasa sambutan Eidul Fitri baru lepas (di Malaysia).
    Walhal dalam Islam mana ada istilah "salam 0-0".
    Setiap kesalahan serta jika ingin memohon maaf dari seseorang.. sebaiknya kita khususkan.
    Semoga yang baik2 sahaja hendaknya.

    Wahhh.. panjang sekali penjelasannya.

    P/s;
    Insya'Allah.. jika ada kelapangan.. saya bakal nyusul ke sana pula.

    ReplyDelete
  4. Acik,
    Tu la kan..
    Rambut sama hitam tapi tudung macam2 style kan.

    Mungkin Sham je yg berasa hati.. tp bila baca komen tu & rasa semacam je ayat.. faham2 je la.

    Sham ni dah tuo.. & oghang tuo ni mmg copek teghaso.. abih tu nak buek cmano..

    ReplyDelete
  5. saya pun selalu kena camtu . tapi saya delete jer aka x publish . kita ni kan klu masuk umah org wpun x suka dgn apa ada di dlm , kita tetap kena sporting ... mmg ada jenis manusia yg suka lepas cakap ... sabar je la ...

    ReplyDelete
  6. Dik Cetusan Minda..
    Sebaiknya mcm tu.. adat berziarah.. tuan rumah memuliakan tetamu & begitulah sebaliknya.

    Suka.. kita layan..
    Tak suka.. sila sambung ayat dalam hati..

    ReplyDelete
  7. Saya setuju dgn pandangan kakak. Tidak manis begitu kan?. Bahasa itukan indah, mengapa mesti memilih kata2 yg tidak sesuai? Hmm.
    Bersabar ye kakak. Mudah - mudahan kita semua dilindungi Allah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...