Beautiful Friends

Thursday, April 9, 2015

Dugaannnnn..

Assalamualaikum,

Alhamdulillah.. Ala kulli haal
- Segala puji bagi Allah atas apa jua keadaan (sekalipun) -

Alhamdulillah.. tayar pancit masa waktu malam.. sewaktu balik dari pasar basah. Kalau waktu siang sure dah basah ketiak.. celah peha.. atas dahi and segala ruang-ruang roma sure dah mula bekerja lebih dari biasa.

Alhamdulillah jugak walau duduk di Tanah Arab yang sedia maklum dengan sifat sombong segelintir penduduk tempatannya.. namun dalam masa yang sama masih ada yang sudi bertanya khabar sambil offer untuk buat itu.. buat ini.

Dan percayalah.. walaupun ia hanya sekadar bertanya dengan 'muka senyum' itu sudah cukup melapangkan hati yang dah berfikir macam-macam ni. Semoga Allah sahaja yang membalas kebaikan serta keikhlasan hati Si Polan.

At the same time.. nak share sikit la..
Mulai hari ni.. if can.. kalau kita diuji dengan masalah.. dalam kesusahan.. dalam kesakitan etc, lancar-lancarkanlah mulut menyebut 'Alhamdulillah, ala kulli haal' atau maksudnya 'segala puji bagi Allah atas apa jua keadaan (sekalipun)'.

Insya'Allah.. semoga Dia mendengar dan mempermudahkan segala urusan kita di dunia dan di akhirat kelak.

Amiinnn..

3 comments:

  1. As people say, setiap dugaan ada hikmahnya. Maka wajarlah kita bersyukur. Alhamdulillah selalu, terutama bila dianiaya, dizalimi dan diumpat keji, kan kak.

    ReplyDelete
  2. ujian itu utk mengetahui sejauh mana kita ingat DIA ... alhamdulillah , selesai juga masalah pancit tu .

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, ketika kita diujilah.. selalunya kita paling kerap mengingati Dia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...