Beautiful Friends

Friday, November 6, 2015

Kami RINDU kamu..

Tipulah kalau kata kami tak merindui makanan masakan dari Timur Tengah. Hampir sedekad.. Arif pun dari dalam perut lagi dah kenal kufta.. riyash.. sampailah ke hari ni ada masa tersasul jugak menyebut itu dan ini.

Dah jadi macam tu.. Ibu pun pi la melawat kawasan sampai ke Kampung Baru and akhirnya..


Kut ada yang rasa nak mencuba.. try la tanya Cik Gugel for location. Taste wise.. okey la jugak rasa nyer. Pilihan makanan pun banyak jugak. Yang nak layan shisha pun.. kat sini ada disediakan. Tapi pada yang tak biasa dengan shisha.. my advice.. don't shisha and drive..

Try tengok..
Me ikut banyak muka my dad or Omak sey..

Thus..
Kebetulan Ayah baru saja menyambut hari lahir last few days.. Ibu saja buat alasan ajak Omak sey and Ayah keluar makan bersama. Bukan laa Ibu perlu ada sebab untuk makan-makan bersama cuma dia orang ni kurang minat dah nak keluar sebelah malam.

Anyways..
Semua balik dengan muka 'puas'.. and anak-anak yang rindu dengan arayes.. shih tawouk.. nasik mandhi.. kufta.. humous.. teh pekat.. etc.. semua senyum sambil kata.. 'Ibu nanti kita repeat lagi makan kat sini ya'.

Kira lulus spesifikasi la tu..

Unlike us.. my dad prefer taking his time whilst enjoying the food..
~ macam kata Arif.. kita orang ni piranha ~

6 comments:

  1. Mestilah rindu kan kakak. Alhamdulillah ada juga tempat yg boleh menepati piawaian. Sy rasa 'veteran' mmg makan berhemah, satu satu dishes. Refering to my bonda la. Kitorg, bak kata anak2 kakak, mmg mcm piranha. Hehehe

    ReplyDelete
  2. Orang tua2 mmg macam tu.
    Bila ty... mungkin diaorg akn jwb dulu masa muda mn dpt mkn mewah2 sedap2 dlm qty yg bnyk.
    X reti nk mkn qty bnyk sbb dh biasa susah... mkn sikit pun perut dh biasa kenyang...

    Beza nya dgn kita....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...