Beautiful Friends

Tuesday, December 31, 2013

Bye-bye 2013..

Dah nak masuk tahun baru kita. Kejap je rasa kan kan.

Btw, Ibu bukan nak cerita pasal azam tahun baru.. no no.. Sebabnya.. Ibu memang tak percaya langsung dengan azam tahun baru ni. Serious.. memang tak percaya langsung.

Dulu masa sekolah rendah.. sekolah menengah.. sibuk la jugak nak "berazam tahun baru". At last sampai masuk tahun baru yang lain.. tak selesai jugak. Ada tu.. langsung tak berbuat.. ape kes?? (ini cerita pasal diri sendiri ya).

Then bila dah berakal sikit.. I realised.. "azam" tak perlu tunggu tahun baru. Kalau dah rasa nak berubah.. nak buat itu.. nak buat ini.. buat jer la bila rasa kita nak berubah. Even if kalau melibatkan benda yang "long term", Ibu akan cuba buat seawal yang mungkin. Sementara "semangat" masih panas.

Then.. by end of the year.. or target period.. revise la balik apa yang patut.

Result.. Ibu lagi puas hati macam tu.

Reason..macam yang ada sorang kawan ni pesan.. kita boleh hitung umur kita mengikut tahun yang mendatang. Tapi kita tak tahu berapa lama lagi masa yang kita ada untuk hidup. Dah macam tu..

Anyway.. as I said.. Ini IBU.. Me.. and me alone.. orang lain.. lain caranya kan kan.

Btw.. sambutan tahun baru di Kuwait ni tak la semeriah di Malaysia. Habis tinggi pun setakat pertunjukkan bunga api kat tepi pantai. Tak perlulah nak explain kenapa..

Even the Arabs kat sini pun sambut tahun baru dengan melepak di mall and shopping complex sahaja. Setakat nak mengabiskan masa.. mengabiskan duit.. year end sale tengah hot sekarang ni.

Kut ada pun.. mungkinlah buat party or makan-makan or small gathering among family and friends.. but still.. itu atas "sendri adjust" la.. gomen..

Sementara tu.. meh nak tunjuk sikit..


Day earlier, Ibu buat daging goreng kunyit tapi tak habis.. so..


Pagi tadi sambung untuk sarapan pulak. End result.. roti canai tampal pisang.. sambal tumis ikan sardin dan belen lauk semalam. Khalasss..


6 comments:

  1. selamat tahun baru k.sham..betul tuh nak berazam tak pyh tunggu tahun baru..istiqomah lah pastuh cuba laksanakan..

    ReplyDelete
  2. roti canai buat sendiri ke kak sham?

    ReplyDelete
  3. Selamat tahun baru Ummu.
    Insya'Allah.. semoga kita semua berada di dalam lindunganNya.

    ReplyDelete
  4. Mala,
    Tak sempat nak buat sendiri pagi tu.. guna yg instant saja.

    ReplyDelete
  5. Laura,
    Bolehlah setakat tekak kami sekeluarga..
    Alhamdulillah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...