Beautiful Friends

Tuesday, February 18, 2014

Hantu raya.. or hantu rayau??

ME.. bukan spicis yang mesra alam sangat. Once.. tried too but ended as a total catastrophe. At last.. better jadi ME again.

Duduk ramai-ramai dengan satu bangsa sendiri memang bagus. Especially whenever we are in need. Duduk merantau.. jauh dari keluarga.. maka kawan-kawan la yang jadi ganti saudara. Yang bernasib baik.. alhamdulillah.

Unlike me.. mungkin sebab Ibu jenis "yang plain boring", menulis di blog pun keras kejung macam buat karangan sekolah. Entahlah.. in real life rasanya Ibu bukanlah macam tu sangat. Tapi anak-anak memang kata Ibu ni sama macam Kak Ros "Upin Ipin". Entahlah..

Nak gelak.. nak sembang.. okey jer.. tapi bila dah tiap hari melangok kat rumah orang.. well.. Ibu mula jadi rimas.

Tapi teknologi hari ni tak perlu berziarah ke rumah kawan.. memadai dengan chat, wassup, etc.. kejap je cerita satu dunia sampai ke kita.

And for the same reason.. recently ada sorang adik ni tanya ke Ibu.. Kak Sham ada ke pi rumah Si Polan recently? Me jawab.. laa.. bila pulak akak sampai ke sana? Then cerita tambah jadi hangat siap dengan bukti printscreen and "segala".. diselangi dengan KONONNYA..

Terlebih sangat mesra alam.. sampaikan mulut tersasul mereka cerita yang tak wujud.. cerita yang tak benar.. ada saksi ke.. ada bukti ke?

My advice pada si adik.. itulah akibatnya kalau ada banyak sangat masa lapang sampai tak reti apa nak buat dah. And Ibu tambah.. lain kali kalau Si Polan bertanya lagi.. just kata "Ya.. Kak Sham ada datang tu hari.. cuma yang datang tu bukan dia.. tapi...".



P/s;
Untung yek Ibu.. famous kejap..

Saja suka.. takda kena-mengena pun..

2 comments:

  1. tapi... siapa?


    jeng jeng jengggg!!!

    ReplyDelete
  2. Jeng jeng jengggg..

    Tu la kan.. kita elok2 jer dok umah tetiba ada pulak yg kata "dengar suara K.Sham" kat rumah Si Polan..

    Jeng jeng jenggggg..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...