Beautiful Friends

Thursday, November 26, 2015

Sakitnya tuh di sini..

Betul.. memang sakit hati..

Walaupun ada yang bagi nasihat to just let it go.. memaafkan mungkin boleh.. melupakan belum tentu. Wa sentap babe.. makan dalam ni..


Why la ?!
Mesti ada mentaliti.. nak restoran besar.. kedai besar..

Apa yang gah sangat dengan berniaga di restoran-restoran besar kalau customer nyer cuma setakat 5-6 kerat. Order air sampai ke sudah.. sembang berjam-jam. Amboi mulut Kak Long kita ari ni kan.. very the.. tuttttt !!

Kalau Tuan Badan ni tak segan nak berniaga macam tu.. pesal pulak orang tu yang nak malu ?!

As I said.. sentap ni weiii.. big time nyer sentap ni.

Punca sentap..
Sentap sebab komen tu datang datang dari kelompok darah daging sendiri. Bukan sebab makanan tak sedap.. servis lambat ke apa.. just sebab IBU CUMA BERNIAGA WARONG TEPI JALAN.

Janganlah disukat sukses ke tidak bisnes sedara kita tu dari kedai nyer.. warong nyer.. tapi tengoklah pulak berapa kilo beras sehari yang ditanak.. berapa ekor ayam yang dimasak.. berapa papan telur yang direbus.. tutttttttt !!

Macam ni punya bebel.. sampai ke sudah pun tak abis.. dah tu.. sedara tu bukan tau pun kita ngata ke dia. Dia best jer ingat kita telan semua kata-kata dia tu. Benda tak jugak setel.. dosa pulak yang dapat.

Apa-apa pun..
Alhamdulillah.. secara tak langsung.. cara ni kita boleh kenal lagi siapa 'sedara' kita yang sebenarnya. Sakit pening kita bukan dia nak tolong pun.. tapi kalau 'senang' kita.. mungkin dia la orang pertama yang canang kata.. itu kedai sedara aku tu.. tuttttt !!!

Masya'Allah..
Ber-kilo dah mengumpat ni.

Pada yang sudi bertandang.. mashkoor..

11 comments:

  1. Komen dari saudara, ahli keluarga lebih pedih daripada komen dari kawan-kawan, kenalan, musuh etc.

    ReplyDelete
  2. biasalah tu kak shamsiah,,, kadang iri hatinya je tu yang lebih,,

    ReplyDelete
  3. Saya setuju dgn kakak. Mmg pedih dpt komen begitu lebih - lebih lagi dr saudara terdekat. Sy pernah rasa begitu dan 'disekolahkan'. Mmg sentap. Meleleh la air mata kejap tp kena juga kuatkan semangat. Sabar ye kakak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana,
      Setakat 'disekolahkan' kalau dgn cara berhemah tu K.Sham blh trima lagi tambah pulak bila coming from somebody older and wiser.

      Tapi kalau sebab 'duniawi' semata-mata.. hilang hormat..

      Delete
  4. sabarlah shamsiah, rezeki semua datangnya dari Allah swt, semoga Shamsiah terus sukses dalam apa juga bidang yang di ceburi, salam ukhwah dari kak ana, anajingga.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. T.kasih K.Ana.
      - dugaan utk saya sebenarnya ni.

      Delete
  5. orang yang jual fish ball tepi mydin selayang tu pun pakai kereta mercedes baru tau...asal rajin , usaha jadi duit. dengar cakap orang, nak berak pun serba salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen paling win..
      Cik Unknown.. t.kasih sebab buat K.Sham tersenyum petang2 ni..

      Delete
  6. Tahniah Sham semoga berjaya cemerlang dalam perniagaan. Ada pokok semakin di cantas semakin cantik dan hebat. Jangan risau inshaa Allah semoga sentiasa berkat. Hajjah @ rlim. Ps.Alhamdulillah boleh komen anonymous ini sungguh memudahkan. Alhamdulillah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...