Beautiful Friends

Thursday, June 2, 2016

LESS is MORE..

Alhamdulillah..
Omak sey dah beransur sihat. Sihat ya'ni.. boleh bangun dan berjalan ke bilik air sendiri. Mandi pun dah nak sendiri saja. Setakat berjalan dan duduk sekejap di beranda jugak dah boleh.. tapi tak boleh lama.. Omak sey cepat letih. Selera makan pun dah bertambah. And at my end.. pantang ada yang terkeluar dari mulut Omak sey.. mula la Ibu berkira-kira nak masak itu ini..

Alhamdulillah..
Sebenarnya banyak yang Ibu belajar dari 'dugaan' ini. Especially tang bab 'sabar'. Tapi seikhlasnya.. not that I'm bragging.. tak sekali pun Ibu rasa penat.. jauh sekali dari nak bersungut. Entahlah.. infact Ibu rasa syukur Ibu sempat balik ke Tanah Malaya before Omak sey jatuh sakit. As I said.. mungkin inilah cerita kami yang sebenarnya.


And now that my mom dah mula datang selera makan.. ada masa dia nak makan yang ringan-ringan such as sup.. singgang. Ada masa jugak dia mintak Ibu masak itu ini. And yang paling kerap Omak sey mintak masakkan.. bendi goreng berlada. Aduhaiii.. lauk budget yang paling senang nak prepare.

Tabarak Allahu fiiki..
Semoga Allah memberikan barakahNya ke atas Omak sey.

8 comments:

  1. In shaa Allah sham..Allah sentiasa mendengar doa hambanya..semoga di perkenankan..

    ReplyDelete
  2. Moga omak Kak Sham cepat sembuh..

    ReplyDelete
  3. Terliuq pulak tengok Bendi goreng tu., adehhh semua arr teringin bulan posa ni. hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dugaan bulan puasa.. semua pun nampak sedap Mummy.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...