Beautiful Friends

Saturday, July 5, 2014

Moh poei sepital..

Tengah syok-syok sembang ngan Omak sey.. tiba-tiba..

"Ibuuuu.. kepala Arif berdarah.."

Terus rasa macam hilang separuh nyawa sekejap.

Mujur Ibu bukan jenis yang mabuk darah. Selak rambut tengok ada la dalam seinci panjang luka kepala Arif.

Terus capai kunci kereta. Klinik Baiduri tempat dituju. Biasalah.. panik. Terus lupa procedure. Dengan muka mintak ehsan.. Ibu mintak kes Arif disegerakan.

Alhamdulillah.. tak perlu menunggu lama.. terus Arif masuk bilik rawatan. Kata Doktor kena jahit sebab panjang jugak lukanya.

Yang best tu.. his most concerned was.. "laaa.. nanti raya Arif dah takda rambut la.."

Itu yang dirisaukannya !!

Arif's latest hair-do for Eid..

Tak lama mana pun.. dalam setengah jam setel dari bercukur.. membersihkan luka sampailah berjahit.

Budak kecik terus mintak pi 7-11 sebab nak beli slurpee. Okey la.. kita bagi off la sementara dia "cedera" ni.

P/s;
Pesan Ibu.. kalau luka di kawasan kepala.. jangan kita memandai-mandai nak attend sendiri. If can.. bawak berjumpa pihak yang berkenaan. Sebab kepala kawasan yang sensitif. Faham-faham je la kan.

11 comments:

  1. bagus Arif tak nangis pun..brave boy!boleh buat rambut raya ala-ala Cristiano Ronaldo pas ni..hehe

    ReplyDelete
  2. Jatuh ke langgar ape kak sham?

    ReplyDelete
  3. Dik Sal Bee Yah,
    Bercukur gaya Ronaldo tu diharamkan dalam Islam.
    Nnt K.Sham up satu entri (kut rajin la ya)

    ReplyDelete
  4. JM,
    Bergurau dgn cousins.. tau2 dah jatuh then kpala berdarah.
    Kulit budak.. nipis.. senang cerita mcm org tua kata.. benda dah nak jadi.

    ReplyDelete
  5. Macam dekat rumahbacik je..klinikmBaidur dekat je dengan 7E

    ReplyDelete
  6. Acik,
    Klinik Baiduri K.Pilah.
    Dah dokek ko tu?

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah nsb baik sikit je. Kalau luka dlm naya
    tifaanvar

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..
    W'pun luka sebenar lebih panjang dr yg K.Sham sangkakan.. tp keadaan Arif tak la teruk mana.
    Dia pun.. kuat semangat jugak.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Sham,

    Mudahan anakanda dah baik lukanya ... i am reminded zaman dulu-dulu ... luka macam ni selalu sebab berlari bawah rumah (rumah atas bertiang :) ... kalau terantuk apa namanya "alang-alang kayu?" tu macam tu lah rupa luka.

    Dalam bercuti,hati-hati ye :)

    ReplyDelete
  10. Alaikumsalam wbt Hajah,
    Alhamdulilah.. Arif dah boleh lompat sana.. terbang sini.. mcm biasa jer.. takda perasaan.

    Insya'Allah.. akan disampaikan pesanan Auntie REAL pd si Cinonet.

    & t.kasih atas ingatan Auntie REAL.

    P/s;
    Sham dulu masa kecik2.. setakat benjol terantuk alang2 kayu tu.. common.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...