Beautiful Friends

Saturday, July 21, 2012

Lauk wajib time sahur..

Alhamdulillah, selesai sudah kami bersahur untuk hari yang pertama. Harapnya ibadah puasa kami sekeluarga berjaya dan selamat sehingga menjelang waktu iftar nanti. Biasa laa kan, hari yang pertama ni masing-masing masih "liat" dan banyak alasan ketika hendak dikejutkan dari tidur. Especially si Manja sorang tu. Nak didukung ke meja makan, mau semput Ibu nanti. Bukan kecik sebarang kecik tu.. kecik-kecik pun 44kg jugak.

Whereas Bujang Sulong dah siap pasang niat. Harap-harap dalam bulan puasa ni boleh "turun" sikit berat badan. Risau sangat dia bila baru sebulan balik ke Malaysia tapi dah dua helai jeans yang tak muat. Baru 12 tahun, tapi dah pandai nak "diet" kunun. Tapi tiap kali menapau nasik lemak di kedai Omak, diet semua "cair".

Si Cinonet pulak, ada jugak berangan nak join puasa dengan abang-abangnya. Ibu tidak laa memaksa sangat. Tapi kalau dia ingin belajar berpuasa, elok jugak kan.

BTW, Ibu nak share la di sini lauk wajib kami setiap kali bersahur.. "telur mata separuh cair". Tak kira laa sama ada masak kicap, goreng cili pedas ataupun hanya dengan asam limau dan kicap kipas udang.. wajib ada. Walaupun ringkas tapi lauk sebegini laa yang menaikkan selera.

Okey, insya'Allah jika ada izin dari-Nya petang nanti Ibu share pulak juadah untuk hari pertama kami berbuka puasa. 



Selamat berpuasa.. chiaw.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...