Beautiful Friends

Wednesday, May 21, 2014

Its never too late..

Assalamualaikum all,

Hari ni tak ada kelas ilmu di hujung jari.. tapi Ibu nak share satu cerita la..

Just in case kalau yang punya diri "terbaca" cerita ni.. Ibu minta maaf. Takda niat nak memburuk-burukkan Si Polan.. cuma Ibu nak ucap "terima kasih" sebab membuka mata.. membuka hati ini. You just don't know how big the impact was your action on me.

... Si Polan ni memang cantik.. dengan gigi bersiung (betul ke tu??).. Si Polan memang manis.. memang comel.. pakai apa pun.. cincai macam mana pun.. Si Polan tetap ada tarikan "tersendiri". Si Polan ni dulu a smoker.. free hair.. and mulut pun ada masa sikit tuttttt.. tapi semua tu cerita zaman pra-sejarah..

Tapi subhanallah.. may Allah too open our doors and our heart. Baru-baru ni Si Polan dan suami sama-sama sempat mengerjakan umrah. Sebetulnya sebelum tu Si Polan dan mula menutup aurat.. cuma biasa la. Ada la yang huk sana huk sini sikit-sikit. Tapi pada Ibu.. alhamdulillah.. and insya'Allah.. one fine day.. gradually.. you'll be on the right path.

Cuma baru-baru ni.. waktu tu Ibu nak pi dinner dengan anak-anak.. kira-kira jam 1 pagi jugak la waktu Malaysia. Ibu baca satu post "mengejut" di wall Si Polan. Dia mintak semua kawan-kawan "meng-un-tag" gambar beliau mana-mana yang free hair atau yang kurang menepati spesifikasi "tidak menutup aurat".

Don't get me wrong.. I have nothing against people yang tidak metutup aurat. Pada Ibu.. hanya doa yang mampu Ibu sesekali selitkan agar kawan-kawan Ibu berubah ke jalan yang sepatutnya.

Itu cerita orang yang dah "terbuka pintu hati".

At the same time ada jugak antara kawan-kawan Ibu yang dah "reverse". Yang buat U-turn pun ada jugak. Tak boleh komen apa-apa.. itu urusan Si Dia dengan DIA.

Semoga kita semua terus istiqomah.. insya'Allah.

Jaga hati.. jaga diri.. and selalulah cermin diri sendiri..

Ehhh.. cop.. divert sikit.. lama dah tak share pics dari dapur Ibu kan..




Yang atas and tengah.. boleh sendiri agak la kan. Cuma yang bawah sekali tu.. itik goreng berlada. But since Ibu slowwww sikit tang itik.. so Ibu boh extra vege. Vege.. yang tu Ibu takda problem.

Okey.. until later..

5 comments:

  1. Iman seseorang tu memang subjektif kan kak... Kak, saya pun kureng sikit itik, tapi hubby and in-laws suka sangat.

    ReplyDelete
  2. pengakhiran itu lebih baik ;)
    sambal sadin nampak sedap

    ReplyDelete
  3. Itu hari saya dengan seikhlas nya tegur sorang adik tu. Dia lawa, manis, pakai purdah. Dia minta saya print kan resume dia. Tapi gambar pada resume dia adalah gambar dia free hair. I thought it was a joke. Saya tanya dia, tak de gambar lain ke? Dia tanya kenapa? Gambar pakai purdah, tak de? Dia kata takde.

    Saya print je la. Huhu.

    ReplyDelete
  4. Saya cakap dengan dia, awak dah pakai purdah, tapi gambar ni masih lagi free hair.

    Dia diam aje.

    ReplyDelete
  5. insyaAllah semga Allah mmbimbing kita ke jln yg dredhaiNya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...