Beautiful Friends

Friday, December 7, 2012

There's always a reason for something..


Disember muncul lagi..
Tick tock tick tock.. kita sambut pulak tahun masehi 2013.
Semua sana sini sibuk dengan resolusi baru..
Tapi yang lama tak khatam jugak lagi..
Sebenarnya perlu ke kita tunggu masa "untuk berubah"?
Esok la, lusa la, tulat la..
Kenapa tidak berubah sekarang?
kenapa mesti ditunggu saat dan ketika?
Sesungguhnya masa tidak menunggu kita..
Kitalah yang perlu mengejar masa..

Allah jugak tidak "turunkan" kesakitan untuk kita dengan tidak "beralasan"..
Semuanya pasti bersebab..
Oleh tidak perlu mengeluh..
Tidak perlu jugak tensi sana dan tensi sini..
Memadailah dengan kita "muhasabah" diri buat seketika..
Cuba cari penyebab dan musababnya..
Yang pastinya.. Allah turunkan sesuatu untuk kita agar kita lebih berfikir..

Jika selama ini kita terlalu taksub dengan sesuatu..
Mungkin ketika ini baik untuk kita balik ke pangkal jalan..
Jika selama ini kita tersasar dari jalan yang sepatutnya..
Mungkin sekarang masa yang sesuai untuk kita kembali ke tempat asal..

Nota kaki;
Wahai diri.. renung-renungkanlah..
Something just need to change..

8 comments:

  1. Salam Kak Sham...

    Kata-kata yg indah di hari yg indah. Saya suka entry nih.

    eh..word verify dah takde..sukerrr..

    Take care and thank you.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum dear Sham,

    ... mudahan seisi keluarga dan ibu keluarga sehat ...

    ... :)

    ReplyDelete
  3. Entri positif. Yang sangat saya perlukan di saat sekarang!

    Thanks Sham.

    ReplyDelete
  4. Alaikum'salam warahmatullah..
    Sama-sama.
    Alhamdulillah jika ia bermanfaat buat rakan-rakan..

    Syukur.. REAL.. keluarga di sini bertambah sihat..

    Adat manusia..
    Bila sakit baru nak mencari ubat..
    Masa susah baru nak beringat..
    Masa dah tersepit baru nak berfikir..
    Bila dah terkena baru nak menyesal..
    Tapi tetap akhirnya janji tinggal janji..

    ReplyDelete
  5. Menyesal dahulu pendapatan..menyesal kemudian tiada gunanya...wahhh nak juga pakai pepatah :)

    ReplyDelete
  6. MP,

    Sincerely.. entry ni up masa Sham tgh swing-mood. Sgt tensi time tu. Rasa dh mcm nak meletup..

    Serious.. time tu rasa kalau Sham senyum.. habis putus semua urat muka.

    Kira mcm memujuk hati yg lara la tu (kunun nyer)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...