Beautiful Friends

Monday, March 23, 2015

Jom tengok wayang..

Assalamualaikum all..

Pernah dulu ada yang bertanya.. macam mana keadaannya bila Pok Sheikh and Minah-minah Arab di sini time pi layan tengok wayang.

Actually.. tak ada bezanya macam orang lain jugak. Ada yang baru nak tengok list.. ada yang baru nak tengok pukol berapa show.. ada yang pi collect tiket kat online ticket kiosk.. ada yang bertekak dengan anak show mana nak tengok.. ada yang sibuk nak beli popcorn etc.

Okey.. jom Ibu cerita sambil kita tengok pics.

Panggung wayang..
Banyak jer kat Kuwait ni.. untuk kami yang area Kuwait City.. di Souk Sharq, di Al-Hamra, di Medan Hawally.. at the 360.. kat Marina Mall and few other places. Tapi favorite kami will be Cinescape at Avenues.



Reason..
One stop centre.
Semua ada yang situ. Restoran, shopping outlets, Carrefour (just in case..), funland, musolla.. as I said.. memang one stop centre.

Just like so recent.. anak-anak ada yang dah habis exam. Ada pulak yang sooooo confident boleh score 100% in Maths.. dah jadi macam tu.. I think 'a show' won't do any harm. And rupa-rupanya dia orang ni lagi advance. Siap dah survey online cerita apa nak tengok. Patut la pun beriya sangat ajak Ibu pi tengok wayang.

One thing bout Cinespace ni.. yang best nye.. kut nak makan sementara nak tunggu show.. memang banyak tempat makan. Macam kes kita orang.. masa sampai tu terus pi beli tiket. Sekali tengok cuma ada masa dalam 30 minit jer before show. So nak cepat nye pasal.. terus pi makan kat Ikea jer la. Senang..




Since perut tak berapa lapar sangat.. pilih yang simple-simple jer dulu. Fried shrimp dengan nasi and meatball with fries. Ibu pilih salad jer dulu. Nak cepat sangat kan. Tambah pulak biasanya lepas show.. anak-anak akan mintak dessert pulak.

Tapi kalau kita orang ada masa.. banyak jer pilihan tempat makan. Such as..







And semua ni located on the same floor with Cinescape. Tak jauh mana pun.. dalam 50 meters jer dari Cinescape.


And in case kut la ada yang nak beli jajan.. popcorn.. any refreshment while layan show.. macam biasa. In our case.. tak yah la nak beli jajan lagi.. baru jer lepas makan kan..


Masa kita orang dah nak masuk panggung tu.. orang dah ramai beratur. Dah lepas lunch hour pun. Tu sebab kita orang prefer siap-siap beli tiket dulu.

Errrr..
Tak berani nak teropong ke area yang ramai Minah Arab.. taboo.. and to respect their privacy.. kita tembak gambar Pok Sheikh jer la. Kut ada yang bertanya.. senang pulak Ibu nak explain. 

Well..
As I said.. sama jer macam kat mana-mana panggung wayang.. yang membezakan mungkin.. mungkin the way they dress.. dengan distasha.. dengan jubah.. abaya. But most of them.. just like us.


Show yang anak-anak pilih semalam.. macam yang kat atas tu la. Kat Malaysia maybe dah start main kut.. ntah la.

Anyway.. if you ask me.. tho' Ibu ni bukan jenis yang suka sangat layan cerita-cerita tembak-tembak.. fiction ni.. okey la. Tak la Ibu tertidur ke.. layan wassup ngan Cik Asben ke.. memang during the 118 minutes mata tepat ke screen. Arif pun yang biasa layan kartun jer.. tak la tertidur masa show. So since Arif tak tidur.. kira boleh la tu..


Cuma kut la ada yang tetiba pi tengok cerita Insurgent ni.. Ibu cadangkan tengok dulu Divergent. Sebab.. ceritanya sambungan dari situ. Kut tak nanti memang banyak yang tak faham nanti.

Lepas abis show.. macam biasa..


 

Tapi kut rasa tak nak makan Baskin Robbins.. pilihan yang lain will be Morellis. Kut tak pun Pinkberry. Tapi Pinkberry kat level bawah. Tak jauh mana pun. Memang bawah Cinespace jer.


Ada pulak yang nak tumpang photo-bomb..

Suka-suki jer posing macam sedara yang tak pakai baju tu..

Okey..
Abis cerita pasal Cinescape.. kita jenguk kat bawah pulak. Tak banyak yang Ibu boleh share kali ni. Nak menembak pun.. segan jugak sebenarnya. So kita intai-intai sikit la.



Macam ni la pemandangan biasa di Avenues on normal day. Tapi kalau during weekend.. memang sesak jugak la.


Yang atas ni.. kiosk minyak wangi.. insya'Allah kita share cerita pasal 'minyak wangi' pulak lain kali.

Okey..
Abis cerita dah.. Ibu ni tak pandai sangat nak mengarang ayat panjang-panjang. Lagi pun dah time masuk office ni.

Until later friends..
Ilal liqa'

4 comments:

  1. mintak tolong check amouage punya perfume murah ke tak sana?

    ReplyDelete
  2. Acik seumur hidup ni kan sham..tak sampai 10kali pun tengok wayang hi hi.
    Acik nak tau juga pasal perfume tu sham..masa acik keje di airport..kalau minah2 arab tu lalu..baunya wangi sangat..dia dah lepas kemana2 baunya tinggal lagi..dari dulu acik suka..9 tahun keje disana selalu juga masa lapang acik pi cium bau minyak wangi dikedai duty free tu..tak de satu pun yang sama baunya.

    ReplyDelete
  3. Insya'Allah bang..
    Nanti kita roger-roger yek..

    ReplyDelete
  4. Memang boto bona la tu Acik.
    Minah-minah Arab ni dah sebatu jalan pun.. bau minyak wangi eh still ado laei (over la pulak tu).

    Tapi kek sini minyak wangi.. mcm dah wajib. Kut tak minyak wangi.. minyak atar.. macam-macam bau lak tu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...