Beautiful Friends

Tuesday, June 4, 2013

KAFA in Kuwait

Summer is in the air. Sekolah dah banyak yang mula bercuti. Cuma certain schools especially with higher level. Like Amsyar, dia cuma akan mula cuti on 14th.

KAFA pun sama jugak. Last Thursday was the last session before most of us hit for Tanah Malaya for the long summer break. Hence, on the same night KAFA telah mengadakan sedikit majlis penyampaian hadiah untuk previous exam plus majlis perpisahan untuk dua orang Ustaz yang akan menyambung pelajaran di Tanah Seberang.

Jom, kita sambung cerita sambil tengok gambar.


Kiri, Ustaz Mukhlis while kanan Ustaz Hafiz. They have been here for about a year. Sedih, nak buat macam mana. Rezeki mereka cuma sampai di sini sahaja. Insya'Allah, kita jumpa di Tanah Malaya Eidul-Fitri nanti.


Arif sedang membacakan doa selepas makan. Sebenarnya pada hari yang sama Arif sebenarnya kurang sihat, tapi KAFA punya pasal.. join jugak. Selesai majlis, terus bateri kong.


Haazem sedang buat persembahan.. on something. Tak silap Ibu on adab menjawab azan.


Arif with his prize. Suka kepalang dia.


Both Haazem and Amsyar pulak. Tang Haazem tu yang Ibu paling terkejut. Dengan tak pernah buat revision, dengan muka semanjang dok sengeh.. dapat jugak dia second place in his class for KAFA.


Buat hamba Allah yang menyumbang kepada hadiah-hadiah ini, hanya terima kasih sahaja yang mampu Ibu ucapkan.


Barisan tenaga pengajar kelas KAFA (sebahagian) bersama warga AJK Perwakilan Wanita-Kuwait yang saban minggu gigih dan bersemangat menjaga kebajikan anak-anak di KAFA.


Last but not least, biasalah kan kan. Tuan Rumah pun kena tayang-tayang jugak. Well, ini antara muka-muka regular di KAFA yang saban minggu sabar meneman anak-anak di KAFA. Sambil teman anak belajar, ibu-ibu yang di luar gigih melayan diri sambil menjamu selera dari potluck yang dibawa oleh ibu-ibu. Food testing.. penting tu. So nanti kalau anak-anak nak makan, tahulah kami mana yang pedas or what not. Kununnya laa..

6 comments:

  1. lawa jubah kaksham ..

    dah ready nak balik la ni?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum k sham!

    Samalah, I kt Qatar pun ada kelas KAFA jugak utk anak2. Ini semua atas inisiatif persatuan org2 M'sia yg tinggal di sini. sekurang2nya anak2 kita tidak ketinggalan ilmu agama walaupun jauh di perantauan kan!

    ReplyDelete
  3. Dik Mala,
    Trima kasih.
    Cik Asben beli masa dia kena secondment di Riyard tu ari.
    Kalau berminat, maybe blh try skodeng kat sini..
    Yala Yala Jalabiyah & Abaya (fb)

    ReplyDelete
  4. Alaikumsalam PD (blh ke panggil nama ni?)
    Betul tu.
    Yg di sekolah bkn tak ada cuma approach lain.
    So, at least ini sebagai "tambahan".

    ReplyDelete
  5. seronoknya dapat hadiah kan..mahal atau murah bukan persoalan, yang penting effort dan penghargaan tu...

    ReplyDelete
  6. Betul tu LW,
    Anak2 ni bukan kira tu semua.
    Tambah budak2 kecik, bila dah bungkus cantik tu.. seronok je diaorg trima.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...