Beautiful Friends

Thursday, March 21, 2013

Fresh veg and mee suah to the rescue..

Pagi Khamis, sayur baru petik dari kebun. Ayat poyoooo jer kan. Macam la belakang rumah or tepi pagar ada timun menjalar, ada sawi dan kangkung atas batas, ada cili dalam pasu, ada pokok serai serumpun dua.

Walhal semua dapat dari kedai Bobby. Hari Rabu delivery sampai dari Thailand. And malam tadi jugak Bobby hantar stok segala sayur-sayuran tu ke rumah. 9.30pm Bobby dah terpacak kat bawah lobby. And segala stok terpaksa ditinggalkan di lobby saja. Itulah, janji jam 10.30pm tapi sampai awal la pulak. Too bad.

Ibu time tu di luar. Tenet kat rumah sejak dua menjak ni tersangat la tenat. Nak buat macam mana.. tak boleh nak komplen banyak sebab guna hat yang building provide. So redha saja apa yang ada.

Tapi bila anak-anak dah mula dok bebel "tak ada connection", Cik Asben mula jadi rimas. Maka nak tak nak terpaksalah langgan hat yang berbayar. Happy lompat sengeh-sengeh Haazem and Arif sebab dah tak payah share connection dengan Amsyar. Haishhh.. anak-anak hari ni.

Anyway, since hari ni pagi Khamis. Dengan segala stok sayur yang masih segar.. Ibu plan buat something yang banyak guna sayur. Apa lagi kalau bukan "soup".

Wallahhhh.. mee suah selamat masuk perut. Resepi.. gugel je la. Senang sangat nak buat. As long as ada mee suah.


P/s;
Double joy for Arif sebab hari ni ada soup with "baby corn". And most important.. its FRESH.

 

2 comments:

  1. sedapnya...apa sahaja menda yang bersup, i love it...

    ReplyDelete
  2. Sekapal la kita.
    Tu sebab mi kari, mi hailam, laksa, soto, lontong.. selalu naik rumah ni.
    Cik Asben, Amsyar & Arif pun sama naik.

    P/s;
    Okey jer, as long as PLAIN.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...