Beautiful Friends

Saturday, March 23, 2013

Tugas rasmi Cik Asben..




Tiga pemandangan biasa setiap kali hari minggu. Cik Asben pi pasar beli barang basah ikut senarai yang Ibu bagi. Tapi kali ni Ibu ikut sekali sebab ada benda yang Ibu personally nak cari. Tapi.. tak pulak jumpa. Nanti la dalam entri lain kita cerita. Nanti tak ada bahan pulak kan kan..

Beli barang tak banyak mana pun tapi memang selalunya kami or Cik Asben akan guna khidmat "porter" (yang tolak trolly) tu la. Bayaran atas ikhlas kita. Tapi biasanya memang at least kami akan bagi se-KD. Kecik pada kita tapi besar pada mereka.

Lepas balik dari pasar Ibu dah mula pucat tangan. Sarapan tak cukup gula begitulah bahananya. So, dengan kadar segera kami ke Oriental Cuisine. Anak-anak yang mulanya "kenyang" tapi semua jadi lapar bila sampai ke sana. Oriental Cuisine or OC ni memang makannya secukup rasa. Tapi.. bayaran pun lebih sikit dari kedai Siam yang lain. Maybe sebab OC dah established and ada "good reputation".

Makanan, dek dah terlalu kerap di sana sampaikan tak perlu tengok menu lagi. Dari dalam kereta masing-masing dah ada "senarai makan" nyer sendiri. Bagus jugak macam tu, tak perlulah buang masa dengan tengok gambar atau tengok senarai. Khalass..

Lepas makan, apa lagi.. baliklah. Anak-anak semua dah tak nak merayap lagi. Sorang mata dah berat, sorang nak balik main game and lagi sorang nak balik buat revision untuk final exam esok hari. So hajat Ibu nak sambung pi cari barang terpaksalah ditunda ke lain kali.

P/s;
Dalam hati kata.. berbulan boleh tunggu.. tak kan la seminggu pulak tak boleh bertahan.
Sessi memujuk hati ni.

Cuma yang berdua ni sahajalah yang sudi bergambar dengan Ibu. Yang Si Bujang.. alahaiiii...

4 comments:

  1. lebih baik time kita nak pi makan tu kita dah tahu apa yang nak dimakan.. ni tak setengah orang tu, dah depan kaunter pun tak tahu nak makan apa..sedangkan orang kat belakang punyalah panjang beratur..

    apa menda yang dicari tu?

    ReplyDelete
  2. NP..
    Kan kan..
    Dah tu dok tercongok depan kaunter mcm la dia sorang je yg nak order makanan.
    Walhal kat belakang ni ramai je lagi yang tunggu turn.
    Then best jer siap buat sessi interview mcm la dia kena buat food review ke hapa.

    P/s;
    Ada laaaa..
    Dah jumpa nanti.. Sham cerita.

    ReplyDelete
  3. awat pasar lenggang?
    ker depa semua main online order?

    ReplyDelete
  4. Biasa kita org p time ikan naik.
    Area depan mmg la lengang.. kat belakang meriah la. Sbb situ jual pukal.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...