Beautiful Friends

Monday, January 16, 2012

Rendang ayam (extra podeh) my mom's version

Hi all,


Ini pun gambar dari koleksi masak-masak Ibu. Ibu masak lauk ni khas untuk dibawa ke Egaila Beach on 23rd Dec last year. Ada invitation makan-makan by the Equate. Well, not all are invited.. so I should feel lucky to be invited by them. Motif.. bukan senang dapat jumpa masakan yang best-best at the same time at the same place. Tambah pulak bila dah dok merantau ni.

Rendang ayam ni actually is from my mom's recipe. Its very simple to prepare and spicy too. Adat la, orang N9 sure nak makan yang podeh-podeh je kan. As long you have the complete ingredients such as serai, cili api, santan, kunyit, and ayam or daging.. setel..

If you noticed, the rendang is a bit with gravy or berkuah.  Memang saja masak macam tu pun sebab nanti nak cicah dengan pulut kuning pulak.

Well, hope all was enjoying my rendang as much as my Cik Asben was. Dia pun dah suka makan pedas sekarang ni. My kids, biasa la.. bila dah ditempat yang ramai kawan.. MAKAN comes second..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...