Beautiful Friends

Sunday, February 12, 2012

Happy Wedding Anniversary to Ija & Pokcik Faizal


Assalamualaikum,
Sebenarnya semalam jer baru kami dapat tahu yang 12hb Februari sebenarnya hari ulang tahun perkahwinan untuk pasangan Ija and Pokcik Faizal. Untuk yang keberapa.. tidak la pulak hamba ketahui.. maybe yang ke-13 la kut (sebab anak sulong kami sebaya .. 12 tahun). So.. dengan tidak ada sebarang proper plan.. biasa la kan.. projek terjah. Akan tetapi pada asalnya (seperti yang disangkakan oleh Ija and Pokcik) projek terjah ni cuma semata-mata lepak-lepak sambil makan-makan di rumah Ibu. So pakat-pakat.. kami plan berkumpul  semula di rumah Ibu dalam pukul 5 petang. Masing-masing ada urusan keluarga kan.. 

Akan tetapi, tanpa diketahui oleh Ija & Pokcik.. Ibu mintak pada Cik Laila untuk belikan sebiji kek (any flavor will do) just as a simple remembrance on this wonderful and lovely day. At home, Ibu and Cik Asben buat la serba sedikit preparation. Mujur rumah dah siap berkemas on the night before.. ie . toilet  dah cuci., umah dah siap vacuum, sampah dah buang (ini 3 benda asas yang Ibu kena buat sekerap yang mungkin). Knowing that over the weekend, selalu jer ada kawan-kawan datang melepak kat rumah ni. 

Alhamdulillah, within minimum time frame, sempat la Ibu prepare gulai daging salai, masak nasi, marinate ayam and ikan.. majlis ala kadar ajer.. Janji, happy..

The chickens

The fishes

The cake

 Pokcik & Mokcik yang sama-sama terjebak demam Korea..

To Pokcik Faizal and Ija.. if you're reading this entry.. 

Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan buat pasangan Faizal Ramli & Noraniza Mansor..
Semoga kalian terus diberkati Allah, diberikan nikmat kurnia-Nya
Serta diberikan kebahagiaan dunia & akhirat
May the honeymoon never ends
&& God Bless..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...