Beautiful Friends

Thursday, August 23, 2012

KB Mall bergegar malam tadi..


Mujur laa KB Mall bukak setakat kul 10pm jer. Kalau 2-3am, mau meraung bebudak kat Chicken Rice Shop tu tunggu kita orang balik rumah. Itu pun penyapu dan lain-lain yang sewaktu dengannya semua dah habis bawak keluar. Kalau tak faham jugak lagi.. memang tahap bebal la tu.

Jumpa dengan Cik Manal ni memang tak cukup sejam dua.. ada je benda boleh buat modal cerita. Alhamdulillah, walaupun kami cuma seketika dapat bersama semasa di Kuwait tapi persahabatan tetap disemai baik di Tanah Malaya. Cik Manal ni memang spicis peramah and tak lokek dengan senyum. Tangan pun sama ringan. Tak cukup dengan tu, kalau ada yang berhajat mintak resepi itu ini, memang insya'Allah dengan kadar segera akan di-PM ke FB atau mana-mana medium yang sewaktu dengannya.

Tho' cuma berjumpa setahun sekali (tahun ni dapat jumpa 2 kali) tapi Ibu cukup puas hati. Maklum sahajalah, once dah jejak Tanah Malaya memang macam-macam nak kena buat. Mujur plan terjah kami menjadi. Anak-anak pun sama happy dapat jumpa kawan lama. Dari mak bapak sampailah ke anak-anak sama riuh. Hilang kejap tension kepala. Maklum sahajalah, orang Kelantan memang jenis pandai beraya. Yakni jam 10 malam pun masih penuh KB Mall. Cik Asben yang dari awal berkerut dahi sebab jalan jem pesteng, tapi bila dapat jumpa kawan lama.. sengih sampai ke telinga.

Harapan Ibu, agar persahabatan ini kekal sampai bila-bila. Insya'Allah..



 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...