Beautiful Friends

Friday, August 31, 2012

Anak, Cucu, Cicit & Moyang..


Berkumpul sesekali dengan ahli keluarga sebegini sememangnya ditunggu-tunggu. Di waktu inilah, anak-anak memperkenalkan suami, isteri, cucu, cicit dan apa-apa yang patut. Alhamdulillah, tahun ini peluang sedemikian sampai lagi. Kali ini bertempat di rumah sepupu yang paling sulong di Shah Alam. Keluarga Ibu sememangnya tak besar sebab Ibu cuma ada seorang adik lelaki. Tapi sepupu-sepapat.. I can be lost with the counting.

Kalau dulu hanya sekadar "Along" kini "Maklong", then "Uwan Long" pulak.. Waaaa.. dah naik taraf jadi nenek. Bertepatan pulak dengan mood hari raya serta detik 12 malam tarikh 31hb Ogos, sememangnya suatu tarikh yang mungkin susah untuk dilupakan. 

Walaupun ada yang tidak hadir disebabkan oleh urusan-urusan lain, kehadiran ahli keluarga yang lain sudah cukup menggamatkan keadaan. FYI, keluarga kami memang tak pandai nak "filter" gelak. Semua main scale 10 with high picth. Mujur jiran sudah sedia maklum dengan keadaan kami. Maklum sahajalah, mana laa kita tau hati orang kan kan kan.

Cuma diharapkan peluang sebegini akan datang lagi pada masa-masa yang mendatang. Well, dia orang ni selalu je buat gathering, cuma Ibu and Cik Asben sahaja yang tak dapat join. Maklum je la.. unless ada orang nak sponsor tiket return Kuwait-K.L-Kuwait..

Empat generasi..

- Baru jumpa tapi dah siap bertukar no handset -

Budak yang dah terpengsan sebab penat sangat dok mengukur Tanah Malaya..

- Terima kasih Tuan Rumah -



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...