Beautiful Friends

Saturday, August 4, 2012

Kelantan Delights, Subang Jaya.


Menawarkan rata-ratanya masakan dari negeri Cik Siti Wan Kembang, Ibu berani bagi 4 *. Tempat makan wise, selesa.. makanan, not so bad.. servis, okey.. harga, affordable.. and yang mustahak tu.. selepas selesai menjamu selera para pelanggan boleh cuci mata sambil cuci poket di pasaraya-pasaraya yang ada di sekeliling restoran tersebut. Ada Subang Parade, ada Carrefour, ada Empire.. and a few others yang Ibu tak pernah jejak kaki pun.

Sebetulnya Ibu berhajat nak bawak Omak and Ayah iftar di luar. Saja tukar angin. Ayah memang dari mula sudah tarik muka sebab dia reluctant nak melepaskan solat terawih di masjid. But, selepas dipujuk (4 -vs- 1) Ayah pun mengalah. Sekali ni jer...

Makanan yang disediakan, well before Ibu cerita panjang let me warn you first.. kalau tong a.k.a perut tu kecik tak perlulah ambi set buffet macam Ibu semalam. By the time I finished a bowl of sup tulang, perut Ibu dah sebu sebab terlampau kenyang sangat. Banyak sangat makanan. One table khas untuk nasi dagang, nasi kerabu, nasi tumpang dan lauk-pauk yang sewaktu dengannya. Then the other table offered segala jenis kuih-muih yang tersangat la manis dan segala jenis kerabu, salad, rojak buah, jeruk dan bubur serta pengat.

Satu meja lagi is offering ABC and segala jenis air such as air tebu, air teh tarik and a few others yang Ibu tak tahu pun apa namanya. Then ada pulak satu lagi bahagian yang khas untuk ikan bakar. And last but not least lauk-lauk lain selain dari masakan yang ada kaitan dengan Negeri Kelantan. Aduhai.. alahai.. ambik serba sikit pun still tak muat tempat dan sumbat dalam perut.

Nevertheless, kami sangat enjoy iftar di sana. Tambahan pulak Ibu sempat jumpa kawan sekolah rendah masa tu. Cuma kurang sedikit solat wise, you have to go to 3rd floor bangunan Maybank (sebelah restoran tu saja). So memang a bit hassles la.

Omak, tengah layan all the kerabu..

These was my portion for iftar..

Rojak buah..

Jeruk buah mangga, jeruk buah kelubi dan jeruk buah betik..

Mom, dad and Haazem patiently waiting for Azan Maghrib..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...