Beautiful Friends

Friday, August 24, 2012

Pertama kali dalam hidup ini..


Pertama kali selama Ibu bergelar isteri kepada Cik Asben, sampai jugak Ibu ke Rantau Panjang. Sememangnya sudah lama Ibu berhajat hendak berziarah dan meramaikan jemaah di sana. Akhirnya, termakbul jugak. Seperti yang diramalkan, memang during raya ni ramai manusia yang tak sayang duit ataupun sememangnya duit dah banyak sangat kut. Di kiri kanan jalan, Ibu tengok rata-rata semuanya penuh kiri kanan tangan masing-masing dok jinjing beg plastik yang tak kurang berat dan besarnya. Ye la, kan seperti yang dikhabarkan, raya kali ni lebih kurang 600,000 orang pulang ke Kelantan untuk meraikan hari raya Aidil-Fitri pada tahun ini. Sudah tentunya masing-masing membawa $$$ lebih dari biasa.

Ibu, cuma cuci-cuci mata. Tak satu pun yang berkenan di hati dan mata. Reason, semuanya Ibu dah biasa tengok di kedai-kedai yang banyak berjual di hadapan Giant dan Tesco di Seremban dan ibu kota.  Cuma mungkin harganya yang sedikit murah jika dibeli di Rantau Panjang.

Anak-anak pulak yang asalnya semua dok pakat nak beli itu ini, once sampai sana semua tawar hati. Mungkin disebabkan dengan alasan yang sama. Semuanya sama sahaja. Yang membezakan cuma mungkin tempatnya sahaja. Mungkin jugak sebab mata semua masih mengantuk. Hari ni Amsyar, Haazem dan Arif dikejutkan lebih awal dari biasa sebab kami nak keluar rumah sedikit awal bagi mengelakkan "JEM".

Apa-apa pun, terima kasih pada Cik Asben kerana sudi menunaikan wishlist Ibu. Dah jejak kaki ke Rantau Panjang ni kira okey laa. Lepas ni mungkin tak ada laa dah Ibu mintak dibawa ke sini lagi. Bukan sebab merajuk, tapi sekali.. cukup laa sudah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...