Beautiful Friends

Sunday, October 7, 2012

I did it my.. wayyyyyy...

- Roasted Chicken Mushroom Fusilli -

Inilah "dia" yang Ibu rinduuuuuu sangat nak makan tu. Sampaikan boleh merajuk-rajuk dengan Cik Asben. Biasanya time anak-anak pi kelas karate pagi hari Sabtu, mak bapak pi tambah kalori pulak kat Coffee Bean. Kalau tak pun kat Mc Donald. Sebabnya.. itu sahaja yang paling dekat dengan stadium. Nak terjah sampai ke Avenue, tak sampai hati laa pulak. Takut karang ada yang terlajak sampai petang melepak sana nanti. So minggu ni, Ibu insisted kami breakfast kat sini jugak.. and akhirnya.. dapat jugakkkkk..

One thing pasal bab makan di sini, "kawalan" halal haram sangat ketat, maka kami memang tak ada dakwa dakwi nak makan itu ini. Memang berani tunjuk segala. Pernah sekali ada satu kes, ada satu kedai Siam try seludup b*%#.. once gomen dapat tau, terus kena suruh tutup kedai and diarahkan balik for good ke negara asal. 

Mungkin jugak sebab negara kecik, jadi mudah nak takbir. Furthermore, expat yang masuk ke sini pun tak laa se-bermacam-macam yang berhijrah ke Dubai, Bahrain or Abu Dhabi. Dah tu pulak ditambah dengan Tok-Tok Sheikh yang siang malam dok bertekak kat Parlimen tu memang "jaga habis" bab welfare muslim di sini dan hal-hal yang sewaktu dengannya. So, tho kami di sini hidup tak semeriah atau semaju rakan-rakan di negara jiran.. still alhamdulillah.

Cik Asben sorang jer yang kurang "minat" dengan Pure Vanilla ni.
Katanya lemak sangat. Tapi kalau kita orang.. no hal nyer..

Butter croissant.
Arif kununnya nak makan sangat.. at last.. Ibuuuuuu jugak yang kena habiskan..

Black forrest..
Best sangat ke??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...