Beautiful Friends

Tuesday, June 19, 2012

Kuwait owhhhh Kuwait.


Assalamualaikum,

Projek mega yang dikhabarkan sejak tahun 2007 tapi baru la bulan June 2012 ni nampak tanda-tanda awal projek nak jalan. Money wise di Kuwait ni memang tak ada masalah sebab Emir tersangatttt la kaya. Cuma mungkin yang melambatkan projek ni nak jalan sebab Tok-tok Sheikh masih dok bertekak dalam kabinet. Mungkin sampai ke saat ni pun, yang dalam parlimen tu still dok bertekak. Biasalah kalau dah ada pemerintah "dua zaman", sure banyak masalah. As long as kami masih boleh mencari dan menumpang rezeki di sini, alhamdulillah.

Kuwait ni negara kecik, lebih kurang dalam besar Selangor je. Rakyat pun tak ramai. Malahan, expat lagi ramai dari local. So dengan duit Emir yang tak pernah surut dek minyak sana sini, rakyat tumpang la senang jugak. Duty free tang itu ini. Not to mention sesiapa yang kerja gomen merasa jugak la tempias nyer. Elaun itu ini. Memang very the prosperity. 

Alhamdulillah, kami yang menumpang rezeki di sini pun samalah jugak dapat bahagian. Syukur, masih boleh bertahan. Syukur jugak Pak-pak Arab dan the Minah-minah Arab Kuwaiti di sini tak laa sesombong Pak Sheikh dari tutttttt.. Walaupun selalu disalah anggap sebagai "Pinoy" tapi kami dah lali dengan persepsi sedemikian. As long as kami sekeluarga cukup makan, minum dan pakai, nak panggil Indon pun takde hal. Janji Muslim. Itu yang mustahak. 

Kuwaiti di sini cukup bangga kalau jumpa "Malazi" (Malaysian) plus kalau Muslim. The common question.. "why are you working here? Malaysia is a very rich country".. errrkkkk... tak terjawab la hamba..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...