Beautiful Friends

Friday, June 29, 2012

Helppppp!!!

Keadaan pelamin yang baru siap dipasang. Tapi lepas ni memang nak kena cuci laa gamak nyer. Cop cari dan cap tangan.. bersepah sana sini..

Insya'Allah esok SIL akan melangsungkan perkahwinannya. Tapi kerja-kerja di rumah ni masih banyak yang belum siap. Dari pelamin, barang hantaran, goodies bags, khemah... ishhhh.. banyak lagi laa. Mujur tugas Ibu hanya bahagian menyiapkan pelamin dan barang hantaran. Alhamdulillah.. Bolehlah bernafas sikit.

Tapi mujur jugak laa hidup di kampung ni, sifat dan semangat tolong-menolong antara jiran masih kuat. Seawal jam 9.00 pagi sudah ada sahaja jiran yang bertandang ke rumah menghulurkan bantuan. Ringan tangan. Kerja yang berat menjadi ringan. Kerja yang renyah menjadi mudah.

Waktu ini jugalah Ibu ambil kesempatan untuk berjumpa dengan sanak saudara sebelah Cik Asben.. Errr.. tapi harap maaf la. Dek terlalu ramai sampaikan Ibu sendiri tidak dapat mengingati setiap nama-nama mereka. Tidak ketinggalan mengenalkan anak cucu kepada tok dan nenek. Begitu jugak dengan pakcik dan makcik. Jumpa setahun sekalilah katakan.

Bagi hero-hero Ibu pulak, soalan wajib.. "pandai kecek Arab ko ni?". Errrr... sengeh sahajalah bebudak tu sebab none of my boys fasih berbahasa Arab. Rugi kan.. hurmmmm...

Kerusi pengantin punya laa comot. 3 kali cuci baru nampak cerah sikit. Macam mana la dia orang ni berniaga kalau "servis" tak maintain. 

Kompom lepas ni orang tak salah panggil lagi..







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...