Beautiful Friends

Sunday, June 17, 2012

Marathon melengkapkan check-list... tick tock tick tock...


Ello all,

Semakin hampir dengan tarikh untuk pulang ke Tanah Malaya, semakin sibuk kami berurusan di luar. Walaupun di dalam cuaca panas sebegini, apakan daya.. terpaksa jua kami redah. Sebenarnya, pada anak-anak.. as long as its indoor, no roblem at all.

Lunch time.. kali ini kami memilih untuk lunch di Oriental Cuisine pulak. Restauran yang menghidangkan makanan ala-Thai. Begitu kerapnya kami makan di sini sehingga anak-anak boleh menghafal nombor untuk dicatat ketika membuat pesanan. Makanan di sini sememangnya "masuk tekak" orang Melayu and of course Malaysian di sini. Jangan salah anggap pulak, ini bukan siri "food review" tapi sememangnya makanan di sini sangatlah berpatutan dari harganya, malahan tidak salah jika Ibu katakan "rasanya" juga lebih baik dari kebanyakan kedai makanan ala-Thai di Tanah Malaya.

Muka-muka bosan menunggu sampainya "order"..

Akhirnya.. bukan senang nak dapat gambar Si Cinonet ni senyum..

Amsyar ordered for nasi paprik udang.. pedasnya hingga merah telinga..

Songtam..

Khas untuk Manja Ibu yang tak makan pedas.. goreng fillet ayam..

Tom Yam Kung - udang.. podeh..

Tom Yam Kung - sea food.. extra podeh..

Ayam masak halia..

Crab with chili paste...

Well, lunch is actually our second agenda. The main one is giving the boys a decent haircut before we're going back. Futhermore, its been two months now since they last had their hair cut. Memang tak semenggah langsung rupa budak-budak tu kalau rambut panjang. Lagi pun, Malaysia gonna be really humid and hot. So its better to have short hair. Tambah pulak anak lelaki.. well, kes berkecuali for Cik Asben.



While waiting for Arif's turn, we decided to have "halo-halo". Halo-halo is just like ABC back in Malaysia.

At last..

 Now, for the finale. Its gonna be two months breaks so the boys better get equip besides their gadgets. Ibu pun kena ada stok in hand jugak.


The boy's and mine..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...