Beautiful Friends

Monday, June 4, 2012

NO NASI treat??

Ello all,

Sesekali bertukar menu pun bagus jugak. Tambahan pulak dengan "nasi" setiap malam, ada masa bosan jugak kan kan kan. Cik Asben pulak dengan tak semena-mena mem-propose "NO NASI" for tonight. Nak masak lain, dah lewat (alasan).. makanya cuma ada 2 pilihan. Sama ada Subway atau Great Steak. Dua kedai makanan segera ni tak jauh dari apartment kami. Bawah ni sahaja. Itulah pulak untungnya tinggal di negara Pasir Berdengung ni. Rata-rata semua bangunan tempat tinggal, di bawahnya mesti ada (sekurang-kurangnya) farmasi dan fast food. Even better, bawah apartment Ibu ni jugak menyediakan kemudahan saloon & spa. Tapi selama Ibu tinggal di sini, tak pernah lagi Ibu jejak ke tingkat 2 tu. Walhal, staf saloon & spa siap hantar pamphlet, nak bagi diskaun untuk penyewa apartment dan macam-macam janji manis lagi.

Back to our NO NASI story. At last, anak-anak setuju nak makan Subway sahaja. Pada Ibu lagi berkhasiat sebenarnya. Dibandingkan dengan Great Steak yang hanya offer buger and so on.

Sebenarnya mahal jugak bila di-convert nilai Kuwait Dinar ke RM. Tapi pada Pak Sheikh dan mak-mak Arab kat sini, biasa je. Sememangnya Ibu dah buat janji dengan anak-anak and even to myself.. makan di luar cuma sekali seminggu. Tahu-tahu sahajalah anak-anak. Budak-budak mana yang tak suka "fast food"??

Cookies for Arif

Ini portion Amsyar
Flat bread, terriyaki chicken, lettuce, cucumber, mayonise & ketchup

While Haazem ordered this..
Flat bread, terriyaki chicken and mayonnaise "only"

Cik Asben, no vege too (like Haazem)
Flat bread, grilled beef, tomato and mayonnaise

Mine was yang paling "meriah"
Flat bread, crab stick, lettuce, cucumber, mayonnaise and ketchub.

In total of.. RM60.45
Kalau kat Malaysia ada tak mahal macam ni??
Errr.. mahal ke??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...